Sidste Nyt:

Tirsdag d. 23.3.2021

Vedr. Placering af fibernetkablet og boksen, samt tillægsgebyr. 

I aftalen med Fibia, får du indført et fibernet kabel og installeret en fiberboks inden i boligen. 

Fibernetkablet og boksen bliver indført/placeret i stueetagen, på indersiden af din ydervægen. Du kan frit vælge indførelsen af kablet og placeringen af boksen på en af de 3 facader der vender mod vejen, der hvor det giver mening. Der skal være en 220 volt stikkontakt tilgængelig, der hvor kablet bliver indført og boksen skal hænge. Dette fordi boksen skal have strøm. 

Ønsker du kablet og boksen indført/placeret på den 4. facade, kommer der et tillægsgebyr. Dette tillægsgebyr, skal du selv betale. 

Ønsker du kablet og boksen indført/placeret på andre vægge i stueetagen inden i huset, kommer der et tillægsgebyr. 

Ønsker du at kablet og boksen skal placeres et andet sted i huset end på indersiden af ydervægen i stueetagen, kommer der er et tillægsgebyr. Dette tillægsgebyr, skal du selv betale. Tillægsgebyret dækker over det arbejder, der skal laves inden i huset.

Ønsker du kablet og boksen indført/placeret på 1. sal, kommer der et tillægsgebyr.

Dette tillægsgebyr, skal du selv betale. Tillægsgebyret dækker over det arbejde der skal laves inden i huset. Dette gælder uanset om det er på ydervæggen eller på de andre vægge på 1. sal.

Hvor stort tillægsgebyret er, ved vi ikke. Det skal aftales individuelt med Fibia. Det kommer an på hvor i boligen og hvor meget arbejde der er i den forbindelse. 

Du kan se priserne på Tillægsydelser og gebyrer på Fibias hjemmeside. 

Under Tillægsydelser i forbindelse med installation, kan du få en ide om hvad tillægsgebyret er. Klik her for at se dokumentet Tillægsydelser og gebyrer

Kort sagt. Ønsker du fiberkablet indført og boksen opsat, udover den aftale der er lavet med Fibia, kommer der et tillægsgebyr som du selv skal betale.

Til alle jer, der bor til leje i en af de ejendomme, der får indlagt fibernet og boks.
Jf ovenstående vedr. ændring af indførelse af fiberkabel og placering af boksen. Du skal som lejer selv lave aftaler med din udlejer. Det er udlejer der får regningen for disse ændringer. 

Husk det er ejeren af boligen, der bestemmer over ejendommen, det har vi i arbejdsgruppen og Fibia ingen indflydelse på. Derfor er det vigtigt, at du selv laver aftaler med ejeren.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

Lørdag d. 6.3.2021

Hej alle i projektet.
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at nogen af Jer ikke har fået noget eller al information fra Fibia vedr. projektet.

Derfor vil jeg her orientere om den information der kommer fra Fibia her på siden. I takt med det kommer, vil jeg gøre opmærksom på, at der er nyt via Terslev Borgerforeningens Facebook side. De af Jer der ikke er på Facebook, må selv følge med her på www.terslev.dk.

HVIS I IKKE HAR HØRT NOGET FRA FIBIA OVERHOVED.
(vær opmærksom på, at tjek Jeres Mails spam mappe. Måske ligger der mail fra Fibia der) 

Så skal i sende mig en besked med det samme på tlf. 28 94 95 42. Jeg skal bruge Jeres navn, adresse, telefonnummer og Email, Hvis i har sådan en.
Jeg vil hellere have, at I spørg en gang for meget, end en gang for lidt.

I skrivende stund er der kommet følgende information fra Fibia:

  • 29.10.2020 – Oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger
  • 21.12.2020 – Info brev fra Fibia til arbejdsgruppen
  • 19.01.2021 – Information om statens bredbåndspulje
  • 28.01.2021 – Ordrebekræftigelse
  • 25.02.2021 – Regning

Oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger:
Dette var første brev fra Fibia. Her orienterede de om, at de har modtaget din fuldmagt, samt deres håndtering af vores personoplysninger jf. reglerne herfor.

I infobrevet fra Fibia til arbejdsgruppe, orienterede Fibia arbejdsgruppen om at energistyrelsen havde godkendt vores projekt mm. Af anden information som er relevant for os alle, skrev Fibia:
Hvad sker der nu?
Vi går nu i gang med det videre arbejde, og inden udgangen af januar 2021 forventer vi, at du og alle, der afgav en fuldmagt i jeres projekt, har modtaget et tillykkebrev med yderligere informationer om processen herfra. Kort herefter vil I alle modtage jeres ordrebekræftelse og efter udløb af fortrydelsesretten på 14 dage, fremsender vi faktura på installationen jf. Partnerskabsaftalen. Er der indgået aftale om abonnement, vil dette først blive faktureret efter installationen er udført, og abonnementet er aktivt.
Etablering vil forventeligt finde sted 2. halvår 2021, men vi bestræber os naturligvis på at komme så hurtigt som muligt. I vil alle blive kontaktet af en repræsentant fra Fibia, når vi kommer til jeres område – du og dine naboer skal derfor ikke selv foretage jer yderligere.

I infobrevet, Information om statens bredbåndspulje, skrev Fibia følgende:
Information om Statens Bredbåndspulje
Energistyrelsen annoncerede i december 2020 de projekter, som opnår støtte fra Statens Bredbåndspulje 2020 til højhastighedsbredbånd.
Vi kan med glæde fortælle dig, at det projekt, som du er en del af, blev godkendt til at modtage støtte.

Som du tidligere har modtaget information om, har vi modtaget din fuldmagt fra projektets ildsjæl, og du har med din fuldmagt forpligtet dig til en egenbetaling, som har haft betydning for Energistyrelsens tilsagn om tilskud.

Din egenbetaling fremgår af din underskrevne fuldmagt, og beløbet vil også fremgå af din ordrebekræftelse, som du modtager i slutningen af januar.

Herefter fremsender vi faktura på din egenbetaling som skal betales inden for den anførte betalingsfrist. Har du også bestilt abonnement, vil betaling for dette først opkræves, når tilslutningen er udført.

Din fuldmagt og din fortsatte deltagelse i projektet kan være afgørende for projektets gennemførelse, og har du spørgsmål til det videre forløb, kan du altid kontakte projektets ildsjæl.

Hvad sker der nu?

Etableringen af din fiberforbindelse sker forventeligt inden udgangen af 2021 jf. partnerskabsaftalen mellem projektet og Fibia.

Når vi nærmer os etablering i dit område, vil du blive kontaktet af en repræsentant fra Fibia, der sammen med dig vil aftale nærmere omkring din etablering. Du skal derfor ikke foretage dig yderligere på nuværende tidspunkt.

Læs og se mere om processen i vejledningen på www.fibia.dk. Vi glæder os til at levere fibernet til dig.

Med venlig hilsen Fibia

Ordrebekræftigelse:
Her sender Fibia deres bekræftigelse på, at de har modtaget din ordre (Fuldmagt). Beløbet de skriver du skal betale, er det beløb som du skrev på fuldmagten.
Det beløb er et engangsbeløb. Hvilket betyder at du får ikke flere regning for etableringen af fibernette ind til din bolig. Alt dette kan du læse mere om, længere nede på denne side.

Regning:
Her sender Fibia en regning til Jer, hvor beløbet er det som I skrev på fuldmagten. Betalingsfriste her er d. 11.3.2021.

 

 

Tirsdag d. 2. marts 2021

Vigtig info vedr. Projekt Bredbånd.

Til alle Jer der har udfyldt en fuldmagt til projektet.

Energistyrelsen stillede en bredbåndspulje på 100 millioner til udbredelsen af fibernet i Danmark i 2020. I den pulje kunne man søge et tilskud til at få fibernet ud til din husstand.

Vi var en gruppe borger i Terslev der lavede en arbejdsgruppe, hvor vi samme ville søge Energistyrelsens bredbåndspulje. Det gjorde vi og var så heldige at få tildelt deres tilskud.

For at få del i bredbåndspuljen, blev vores projekt tildelt nogle point ud fra flere kriterier. Fx hvor mange var med, hvor stor var egenbetalingen, hvor god/dårlig var internet forbindes på den enkelte adresse mm.  Disse point dannede grundlag for, om vi kunne få støtten eller ej.

Udover midlerne fra bredbåndspuljen, skulle den udbyder der valgte at give et tilbud, komme med et tilskud. Der skulle også kommet et bidrag via en egenbetaling fra den enkelt husstand. Det er det beløb I har skrevet på fuldmagten. Vi kunne også søge Faxe kommune om tilskud til projektet, hvilket vi har gjort og fået.

Til orientering, kan jeg fortæller, økonomien til projektet fordeler sig sådan her:

Udbyder (Fibia), komme med et tilskud, der svare til 2/3 af projektets pris. Den sidste 3. del kommer fra Energistyrelsen tilskud, kommunens bidrag og vores allesammens egenbetaling.

Så kort fortalt, har du med din egenbetaling, betalt for alt dette. Det eneste du mangler, er at tegne et abonnement med fx Fibia, TDC eller ander udbydere. Her står det dig frit for, hvem du vælger.

Hele projektets økonomi, dækker over alle udgifter til at få gravet fibernet kabler ned i jorden, få ført en stikledningerne ind til den enkelte bolig, samt få sat en boks op inden i den enkelte husstand.

Denne boks kan sammenlignes med dit gamle fastnets telefonstik. Her har/havde du et stik på væggen, som du kan koble din fastnettelefon til. Når det var gjort, skulle du kontakte en fastnets telefon udbyder fx. TDC ol. og tegne et fastnetstelefon abonnement, for at få din fastnettelefon til at virker.

Processen fra start til slut.

  • – Først blev du kontaktet af en fra arbejdesgruppen. Her fik du en fuldmagt, som du har udfyldt.
    På den fuldmagt skrev du også et beløb til en egenbetaling.
    Egen betalingen dække dit bidrag til projektets samlede økonomi.
  • – Arbejdsgruppen søgte kommunen om tilskud til projekt, hvilket vi fik.
  • – Arbejdsgruppe valgte Fibia som udbyder.
  • – Arbejdsgruppen søgte Energistyrelsen om tilskud, hvilket vi fik.
  • – Herfra har arbejdsgruppen valgt Fibia som udbyder. I aften med Fibia tager de sig af alt herfra.

Fibia står for i nævnte rækkefølge, at:

  • – Opkræve egenbetaling (Det beløb som I skrev på fuldmagten) fra kunden.
  • – Tage kontakt til kunden vedr. anlægsarbejdet fra det tidspunkt, hvor dette igangsættes
  • – Alt arbejde og ansvar vedr. anlæg af fibernet, herunder gravearbejde, etablering af fiberkabler, stikledning og montering af boks i den enkelte husstand, samt andre tekniske installationer.
  • – Sørge for enhver form for kontakt til myndigheder og lodsejere i det omfang anlægsarbejdet kræver det.
  • – Projektet forventes færdig inden udgangen af 2021

Vigtig information.

På grund af retningslinjerne fra Energistyrelsen, skal kundens egenbetaling indbetales, før alt anlægsarbejdet mv. kan gå i gang.

Arbejdsgruppen har valgt at lade Fibia stå for alt det praktiske vedr. økonomi mv. Det gælder alt fra opkrævningen af egenbetalingen, krav om revisor, regnskab, slutregnskab, ansøgning om udbetaling af støtten fra bredbåndspuljen fra Energistyrelsen mv.

Vigtig information vedr. betaling af egenandel.

Kundes egenandel (Det beløb I skrev på fuldmagten) skal indbetales til Fibia inden anlægsarbejde kan gå igang. Dette er ikke et krav fra Fibia. Men et krav fra udbudsmaterialet fra Energistyrelsen. I Fibias udsendte brev/mail er det, det de kalder for ordrebekræftigelse/regning for tilslutning til fibernet. Beløbet skal betales inden d. 11.3.2021

Vigtig info vedr. de to breve Fibia har sendt ud til dig.

Nogen har modtaget ordrebekæftigelse mv. på forskellige måder.

Dette kan skylde, at Fibia kan have haft svært ved, at læse din email adresser fra fuldmagten.
De kan også have taste din mail adresse forkert ind i deres system og derved fået din mail i retur.  I disse tilfælde har de sendt deres info til dig via en SMS på din telefon. Her kan Fibia også ha læst/taste forkert og har derfor valgt at sende et godt gammeldags brev til dig.

Hvis det ikke lykkes Fibia at få kontakt til dig via mail, så vil de bede dig om via en SMS, at opdatere dine kontakt data. Det er vigtigt, så Fibia kan sende dig alt relevant information.

Det vigtige her er, at hvis du ikke har hørt noget fra Fibia endnu. Så må du meget gerne skrive til mig. Se mine kontakt info længere nede.

Vigtig info vedr. evt. Ændringer af projektet.

Med ændringer i projektet, menes der her, fx kunder der ikke betaler deres egenandel, kunder der har solgt deres bolig, kunder der har solgt boligen og hvor det er den nye ejer der skal betale, vel at mærke hvis de ønsker dette. Det kan fx også godt være at den nye ejer ikke ønsker, at betale det sælger har skrevet på fuldmagten. Alt sammen, noget der kan påvirker de point, som jeg næste i begyndelse af dette info skriv.

Kort fortalt. Alle ændringer skal indberettes til Energistyrelsen og de skal herefter udregne vores nye point score. Alle ændringer kan ændre vores point score.

Ændres vores point score negativt, kan hele projektet falde til jorden.

Derfor er det meget vigtigt at I alle sammen indbetaler Jeres egenandel til Fibia jf. betalingsfristen.

Skulle I af en eller anden grund, ønske ændringer hertil, så må I meget gerne kontakte mig hurtigst muligt. Jeg kan kontaktes på mail: mail@brianm.dk eller telefon 28 94 95 42.

Vigtig info vedr. salg af bolig

Hvis den enkelte bolig i projektet bliver solgt, skal der laves en ny fuldmagt med den nye ejer. Dette skal gøres uanset om det er dig som sælger der betaler egenandelen, eller om det er den nye ejer der skal betale.

Denne fuldmagt skal afleveres til mig hurtigst muligt, så jeg kan få den ind til Fibia og Energistyrelsen. Fibia skal så udarbejdet en ny aftale med os, som så skal sendes til Energistyrelsen. Husk alle ændringer skal godkendes af Energistyrelsen. Fejl heri, kan vælte hele projektet.

Vigtig info vedr. Det Fibia har sendt ud hidtil.

Fibia har indtil videre, sendt to ting ud til jer. De har sendt en ordrebekræftigelse og en regning.

Ordrebekræftigelse:

Her bekræfte Fibia, at de har modtaget din fuldmagt. De bruger ikke ordet fuldmagt. De kalder det en ordre. De bekræfter også din egenbetaling. Det var det beløb du skrev på fuldmagten. Som nævnt ovenfor, skriver de også at forbindelsen først virker med et abonnement. Tilsidst giver de dig 14 dages fortrydelsesret på ordreren. Gør du ikke brug af fortrydelsesretten, bekræfte du også din ordre og din egen betaling.

Regning:

Her ændre Fibia navnet på din egenbetalt, til Tilslutning til fibernet. Beløbet her, er det sammen som det beløb du skrev på fuldmagten.

Nogen har spurgt mig om der kommer flere regninger fra Fibia. Svaret her til er. Nej det gør der ikke. Medmindre at du vælger at tegne et abonnement hos Fibia, som jeg beskriver ovenfor.

Tilslutning til fibernet, er et engangsbeløb som dækker dit bidrag til projektet, som beskrevet ovenfor.

Andre sprøgsmål jeg har fået.

Projektet på Bjerredevej. De skulle ikke betale en egenbetaling.
Det projekt kan ikke sammenlignes med vores. Projektet på Bjerredevej var et kommercielt projekt, hvor deres udbyder (også Fibia) dækkede alle udgifterne. Budget og øvrige aftaler i det projekt kender vi ikke.

Vi søgte også Fibia om de ville tage vores projekt som et kommercielt projekt. Det ønskede de ikke. Derfor valgt vi at søge via Energistyrelsens bredbåndspulje. Det er energistyrelsen der kræver en egenbetaling på minimum 4000 kr. pr. husstand i gennemsnit.

Arbejdsgruppen valgte Fibia, fordi det var det bedste tilbud vi modtog. De gave de bedste vilkår, samt det var dem der kunne levere en færdig køreklar forbindelse hurtigst muligt.

Jeg håber med denne gennemgang, at jeg har svaret på de spørgsmål der måtte komme. Hvis ikke, er i som sagt velkommen til at kontakt mig på mail: mail@brianm.dk eller telefon 28 94 95 42.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen

Brian Mathiassen.

 

 

 

 

 

 

Mandag d. 08.02.2021

Som i sikker har bemærket, er FIBIA ved at sende ordrebekræftigelse ud til alle os der har tilmeldt os.

I deres ordre bekræftigelse står der en sætning, der har afstedkommet nogle spørgsmål vedr. om forbindelsen virker.

Der står: Du har bestilt en tilslutning til fibernettet, men da du ikke har bestilt et abonnement, kan din forbindelse ikke benyttes.

Den tekst kan misforståes således, at man kan tro at forbindelsen ikke virker. Det gør den selvfølgelig, når du tegne et abonnement.
Lidt på samme måde som den gode gamle fastnettelefon. Den virker også kun når du har et fastnettelefon abonnement hos fx TDC.

Fibia sender på et tidspunkt tilbud ud vedr. deres abonnement. Det tilbud er du ikke forpligtiget til at indgå.
Du kan frit vælge andre leverandører til dit telefonabonnement, internetudbyder, TV pakker og streamingtjenester og hvad det nu hedder altsammen.

Håber det giver menig, ellers er i velkommen til at kontakt mig. Så vil jeg forsøge at svare efter bedste evne.
I kan også ringe direkte til FIBIA, de kan rimeligsikkert svare på Jeres spørgsmål herom.

På vegne af arbejdsgruppe og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

 

Mandag d. 21.12.2020

Hej Alle

Så kom der nyt vedr. vores ansøgning til bredbåndspuljen 2020.

Det er med stor glæde at jeg kan skrive, at vi har fået tilsagn om tilbud fra Energistyrelsens bredbåndspulje.

Det betyder at vi jf. ansøgningen får fibernet i 2021. Projektet forventes afsluttet med udgangen af 2021.
(Skal for god ordens skyld lige sige, at det kun er de adresser der er med i ansøgningen og som har underskrevet en fuldmagt om egenbetaling jf. Energistyrelsens regler, der er med)

Det er adresser på følgende vej der er med:

Bøgenakkevej
Enghavegårdsvej
Espeengvej
Freerslev Overdrevsvej
Kværredevej
Munkeskovvej
Pasbjergvej
Skovbakkevej
Terslev Overdrevsvej
Terslev Skolevej
Tollerødvej
Ty Hastrupvej
Årløse Bygade
Årløsevej

Jeg forventer at komme med mere information til januar.

I må alle have en rigtig glædelig jul, samt et godt nytår.

På vegne af arbejdsgruppe og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

 

Torsdag d. 8.10.20

Hej alle

Så har arbejdsgruppen valgt udbyder og ansøgningen jf Energistyrelsen retningslinjer, er sendt.
Arbejdsgruppen, har valgt at lave en partnerskabsaftale med Fibia og vi ser frem til samarbejdet med dem.

Nu kan vi kun vente til medio december, hvor Energistyrelsen udsender deres tilsagn eller afslag.

Vi fik i alt 140 underskrevet fuldmagte, ud af 162 mulige. Vi er rigtig glad for den store opbakning, hvilket har givet os mulighed for at sende en ansøgning med en høj point score.

Får vi et tilsagn, så kan vi se frem til at få udrullet fibernet jf. vores ansøgning efter følgende aktivitetsplan.

  • 1. kvartal 2021
    Fibia udsender ordrebekræftigelse til alle 140 adresser med 14 dages fortrydelsesret
  • Efter udløb af fortrydelsesretten, udsender Fibia en faktura til alle (egenbetalingen jf. det beløb i har skrevet på fuldmagten)
  • 2. halvår 2021
    Begynder Fibia at etablerer fibernet frem til alle 140 adresser.
  • Herefter kan i tegne abonnement, alt efter hvad i ønsker (internet, tv, telefoni)
  • Når alle 140 har fået fibernet i boligen, så skal arbejdsgruppen udfærdige en slutrapport til Energistyrelsen.

Vi krydser fingre og håber på et tilsagn om støtte fra bredbåndpuljen.

Til sidst vil jeg takke alle i arbejdsgruppen, for jeres store indsats. Uden jer, havde det ikke lykkes at få så mange med. Lad os håbe at vores indsats, kan bringe vores 140 adresser ind i dette digitale årtusind.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

 

Mandag d. 28.9.2020

Så har vi haft møde i arbejdsgruppen igen. Her har vi formuleret nogle spørgsmål til de udbydere der har sendt os et oplæg til en evt. partnerskabsaftale.

Her spørg vi bl.a. om hvornår projektet evt. kan begynde og hvornår de forventer at være færdigt, er der evt. ekstra omkostninger, hvilke hastighed kan vi se frem til mm.

Alt sammen er selvfølgelig betinget af, at vi får støtten fra Energistyrelsen. Men vi er forhåbningsfulde og håber det bedste.

Vi har møde igen d. 6. oktober i arbejdsgruppe, hvor vi forhåbentlige har fået svar på vores spørgsmål og derved kan være klar til at beslutte os for, hvilken udbyder vi ønsker at indgå en partnerskabsaftale med.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

Mandag d. 31.8.2020 igen igen

Så har vi holdt møde i arbejdesgruppen. Vi har gennegået alle fuldmagterne og vi har 138 fuldmagter ud af 162 mulige.
Jeg har netop sendt adresselisten, til de to udbydere der har kontaktet os. Så nu kan vi kun afvente deres tilbud.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

Mandag d. 31.8.2020

Så har projektet være annonceret i en lille uge, og der er allerede to udbydere der har budt ind på projektet.

I aften har vi møde i arbejdsgruppen og vi får besøg af en repræsentant fra Skovbakkevej der også ønsker at være med.
Det giver jo rigtig god mening, da de ligger direkte i forlængelse af Årløsevej. Så med deres fuldmagter, er vi oppe på godt 140 adresser der har underskrevet fuldmagten.

Efter mødet i dag, sender vi en liste med alle adresserne til de to udbyder der allerede har meldt sig, også må vi se om de ikke kommer med nogle gode tilbud til os. Vi er forventningsfulde.

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

Tirsdag d. 25.8.2020

Af de 144 berettigede adresser der er med i projektet, har hele 128 sagt ja tak og udfyldt en fuldmagt. Det er fortsat muligt at komme med, men så skal i selv kontakt Brian på tlf. 28 94 95 42.

Vi har også i dag annonceret projektet til Energistyrelsen. Vi forventer at I kan se projektet inden for to dage på Energistyrelsens hjemmeside.

 

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen
Brian Mathiassen

 

Tirsdag d. 28. juli

Hej Alle

Så har der været møde i arbejdsgruppen igen. Den gang for at få overblik over hvor mange fuldmagter vi har fået mm.

Adresserne der er med er i dette projekt er:

  • Bøgenakkevej
  • Enghavegårdsvej
  • Espeengvej
  • Freerslev Overdrevsvej
  • Kværredevej
  • Pasbjervej
  • Terslev Overdrevsvej
  • Ty Hastrupvej 3-13 og 10-14
  • Årløsevej nr. 23-29 og 34-42
  • Årløse Bygade
  • Munkeskovvej 1-6
  • Terslev Skolevej
  • Tollerødvej 2-4-6

I skrivende stund har vi ca. 100 undreskrevet fuldmagter, plus alle dem der har sagt at de gerne vil være med, men ikke lige har fået udfyldt og underskrevet fuldmagten endnu. (Husk at kom med dem hurtigts muligt)

Der er også nogle adresser vi ikke har fået kontakt til endnu. Her vil jeg opfordre alle der ikke har hørt fra os endnu, om at tage kontakt til mig på telefon 28 94 95 42 eller via mail: mail@brianm.dk Så vi kan sikre at alle der gerne vil med, kommer med.

I kan også downloade fuldmagten her på siden. (Se i vestre menu) Udfyld den og levere den i min postkasse, på adressen Espeengvej 5b.

Jeg vil også minde de af jer, der har Jeres adresse registreret som ikke tilskudsberettiget, om at gøre indsigelse til Energistyrelsen, hurtigts muligt.

Dette kan i gøre på Energistyrelsens hjemmeside www.ens.dk. Her finder i et bredbåndskort, hvor Jeres adresse er markeret med en hvid prik. Klik på prikken og følg anvisningen der.

Hvis i får afslag pga. Susånet, så kan i kontakte Susånet og bede dem om at lave en måling på Jeres adresse, eller at komme med en erklæring på, at de ikke kan levere de hastigheder som Energistyrelsen har registreret at de kan.

(Det kræver i vores område, at i har en modtagerantenne på en to-tre meter høj maste over jeres hustag, for at Susånet kan det)

Arbejdsgruppen har besluttet, at vi vil have alle fuldmagterne i hus inden den. 15. august. Herefter vil vi gå videre med, at annoncere projektet jf. Energistyrelsens vejledning. Så det er vigtigt, at I få leveret en fuldmagt til os, hvis i ikke allerede har gjort det.

(De af jer, der allerede har en aftalt med mig, behøver ikke at skrive igen. Husk blot at kom forbi mig med en fuldmagt, når i kommer hjem fra ferie 🙂

Arbejdsgruppen har møde igen i slutningen af august, hvor vi vil annonsere projektet på Energistyrelsens hjemmeside.

Tror det var alt for nu. Skriv eller ring hvis i har spørgsmål.

 

På vegne af arbejdsgruppen og med venlig hilsen

Brian Mathiassen

 

——

Tirsdag d. 28.7. kl 19:00 er det mødet i arbejdsgruppen. Dagsorden er status på indsamling af fuldmagt mm. Mødet er på Espeengvej 5b

Vi er fortsat igang med at indhente fuldmagt fra Jer alle sammen. Vi er igang og skal nok komme forbi jer.

Terslev Skole vej er også komme med i projektet.

Der er også interessenter fra Skovbakkevej

Hej alle på:

  • Bøgenakkevej
  • Enghavegårdsvej
  • Espeengvej 
  • Freerslev Overdrevsvej 
  • Kværredevej
  • Pasbjervej
  • Terslev Overdrevsvej
  • Ty Hastrupvej 3-13 og 10-14
  • Årløsevej nr. 23-29 og 34-42
  • Årløse Bygade
  • Munkeskovvej 1-6
  • Terslev Skolevej
  • Skovbakkevej

Vi er en gruppe initiativtagere, der er igang med at søge Energistyrelsens bredbåndspulje, i håb om at vi kan få fibernet etableret i vores område.

D. 28. juni havde vi indkaldt til info møde, hvor vi bl.a fik nedsat en arbejdsgruppe.
D. 2. juli havde vi møde i arbejdsgruppen, hvor vi fik inddelt projektet i områder. I hvert område sidder de 1-3 personer som går i gang med at indhente fuldmagt fra hver af en af jer, som ønsker at være med.
D. 6. juli havde arbejdsgruppe Årløsevej, Årløse Bygade og Espeengvej møde. Her deltog også repræsentanter fra  Munkeskovvej 1-6. De var med for at høre om de kan være med i projektet. og selvfølglig kunne de det 🙂

I dag er vi 122 tilskudberettiget adresser, og 11 adresser der ikke er tilskudberettiget med i projektet. Jo flere adresser vi deltager, jo større chance er der for at vi kan få tilskud.

 

Processer er:

  • Indhent fuldmagt fra alle der vil med.
  • Dem der bor på adresser der ikke er tilskudsberettiget, skal senes d. 25. august gøre indsigelse til Energistyrelsen. (Se nedenfor hvordan)
  • Så skal projektet annonceres, så mulige udbydere kan give tilbud. Frist hertil er d. 21. september.
  • Så skal der indgåes en partnerskabs aftale med den udbyder vi vælger. (Det er arbejdsgruppen der vælger udbyder)
  • Når der foreligger en partnerskabsaftale, skal den sendes til Energistyrelsen. Her er der deadline d. 26. oktober.

Når overfor stående er på plads, så kan vi kun vente på at Energistyrelsen udsender et tilsagn om vi kan få støtte eller ej.

Hvis vi bliver godkendt til at få støtte, så begynder alt det praktiske arbejde med at planlægge det videre forløb. Lad os kryds fingre for at det lykkes.

 

Sådan gør du indsigelse, hvis din adresse ikke er tilskudsberettiget. 

  • Du skal gå ind på energistyrelsens hjemmeside. KLIK HER
  • Find din adresse på kortet og klik på den hvide prik på din adresse
  • Så kommer der et vindue frem. Nederst i det vindue, finder du et link hvor du kan gøre indsigelse.
  • Følg vejledningen på linket.

 

Yderligere info:

Finansering: 

Kommunen giver 2000 kr pr. hustand dog max 50.000 kr

Energistyrelsen giver op til  100.000 kr pr husstand

Udbyder skal som en del af udbudsmaterialet give et tilskud på 4000 kr pr husstand. 

Egenbetaling på gennemsnitlig 4000 kr pr. husstand. Dette beløb skal indbetales, senest d. 1. marts 2021. Dog kun hvis vi bliver godkendt til støtten fra Energistyrelsen.

 

Mere info om det videre forløb, kommer i takt med at projektet skrider frem.

 

I er også velkommen til at ringe til mig på telefon 28 94 95 42. Tager jeg ikke telefonen, så læg navn og nummer op telefonsvareren, så ringer jeg tilbage så hurtigt jeg kan.